زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست

حرز امام جواد (ع)

جمعه, ۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۶:۱۵ ق.ظ

حرز امام جواد (ع)

🔹 حــرز امــام جـــواد (ع) 🔹
🔹 خود را به این دعا حرز کن که اگر لشکرهای روم و ترک را ملاقات کنی و همگی به همراه جمیع اهل زمین علیه تو قیام کنند، از ایشان به تو بدی نرسد و از همه آنها ایمن باشی.
🔹 حضرت امام جواد (علیه‌السلام) 🔹
🔹 کـلـیــات مـفـاتـیــــح الـجـنــــان 🔹

🔸 معروف‌ترین حرز برای دفع بلایای زمینی و آسمانی حرز امام جواد (ع) است که توصیه فراوانی برای به همراه داشتن این حرز در همه حالات، شده است. این حرز شما را از بلایا حفظ می کند و خواص فراوانی دارد.
🔸 آیت الله بهجت (ره) می‌فرمایند :
من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آیت الله قاضی "ره") چیزی نمی‌پرسیدم، اما گاهی خود ایشان می فرمودند، از جمله سه عمل را که اولین آن بستن حرز امام جواد (ع) است که باید به بازو بسته شود و خاصیت آن ( خصوصا برای باطل کردن سحر و طلسم ) فقط در صورت بسته شدن به بازوی دست راست می‌باشد.
🔸 نکاتی در مورد حرز امام جواد (ع) :
 * حرز دارای اسماء متبرکه است و نباید بی وضو به آن دست بزنید.
 * در هنگام بستن این حرز برای نخستین بار، دقت بفرمایید آن ساعت یا روز قمر در عقرب نباشد.

 * با همراه داشتن این حرز شما در حفاظت خداوند متعال قرار گرفته‌اید. بنابراین هیچ کس و هیچ چیز را موثر در نفع و ضرر خود جز خدا ندانید و این خداست که حوادث را به لطف و رحمت خود از شما دفع می‌کند.

 * این حرز بهترین وسیله برای دفع بلایا از جمله دفع سحر و طلسم است و از منابع وحی اخذ شده است.

 * اگر علیرغم داشتن این حرز حادثه‌ای برایتان رخ داد بدانید که حادثه‌ای بزرگتر در انتظار شما بوده است که به عنایت خداوند متعال تبدیل به این بلای کوچک‌تر شده است.

 * در زمان همراه داشتن این حرز، از انجام دادن گناهانی که موجب نازل شدن بلا می‌شود مانند: زنا , کم فروشی , ندادن زکات , ظلم کردن , کمک به ظالم , پایمال کردن حق الناس مخصوصاً حق یتیم , قطع رحم , عاق والدین , ترک امر به معروف و نهی از منکر , زیر پا گذاشتن دین برای رسیدن به دنیا , کفران نعمت , تمسخر و دروغگویی به شدت بپرهیزید.
 * ترجیحاً حرز به را به بازوی دست راست خود ببندید زیرا در روایات عضد الایمن ( بازوی راست ) گفته شده است، البته به همراه داشتن حرز نیز کفایت می‌کند، یا به گردن انداختن آن.
 * با توجه به روایت امام صادق (ع) همراه داشتن این حرز در هنگام دستشویی و هنگام جنابت اشکالی ندارد اما خانم‌های حائض و نفاس یا حرز را نبندند یا داخل یک پوست چرمی قرار دهند و سپس ببندند.
 * مواظب باشید که حرز هیچگاه داخل چاه دستشویی نیفتد و در صورت بروز این حادثه سریعاً حرز را درآورده و آب بکشید و خشک نمایید.
 * حرز امام جواد (ع) کاملا بصورت دستی با جوهر و قلم ایرانی - اسلامی به وقت و ساعت و آداب خاص، بر روی پوست آهو دباغی شده، نگارش شده است.

 

  • محمد حسین زینیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">